نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3138
-
الف
+

بیش از 200 اثر ادبی و هنری به «لاله‌های دشت برچی» رسید

با اتمام مهلت ارسال آثار، تعداد آثار ادبی و هنری اشتراک کننده در «لاله‌های دشت برچی» مشخص شد.

به گزارش آی فیلم 2، با توجه به پایان رسیدن مهلت ارسال آثار ادبی و هنری به رویداد خودجوش جامعه فرهنگی مهاجرین افغانستانی در ایران زیر نام «لاله‌های دشت برچی»، تعداد آثار اشتراک کننده به دبیرخانه، مشخص گردید.

شورای هماهنگی مهاجرین افغانستانی مقیم اصفهان با هماهنگی کشوری و جهانی به جمع آوری آثار به ظهور رسیده مربوط به شهادت دختران مکتب سید الشهدا، شهدای پل علم ولایت لوگر، شهدای مسجد جامع ولسوالی شکردره و ديگر حوادث تروريستی؛ اقدام نموده و با نشر فراخوان این زمینه را فراهم کرد تا بسیار از هنرمندان کهنه کار و نوقلم آثار نو تری را به ظهور برسانند.

بر اساس فراخوان منتشر شده آخرین مهلت اشتراک در برنامه «لاله‌های دشت برچی» ٢٧ خرداد (جوزا) ۱۴۰۰ اعلام شده بود و شعرا، نويسندگان و هنرمندان علاقه مند آثار خود را در قالب «شعر»، «داستان کوتاه و متن ادبی»، «نقاشی» و «خوشنويسی» به دبیر خانه ارسال کردند که به شرح زیر است:

۱۲۳ شعر
۶۵ داستان کوتاه و بلند
۵۲ نقاشی و طراحی
۱۲ اثر خطی

بر اساس اعلام مسئولین برگزاری این رویداد ارزشی، هیات داوران تا پایان ماه اسد(مرداد) آثار برگزيده را مشخص خواهند نمود و در مدت کوتاه دیگر برای طراحی و چاپ و برنامه های دیگر اقدام می گردد.

آثار ارسالی توسط تعدادی از شعرا، نويسندگان و هنرمندان مهاجر همچون «زهرا حسين زاده»، «زینب بیات»، «ابوطالب مظفری»، «محسن سعیدی»، «انوری بلخی»، «مهدی جمالی»، «محمد مهدی ميرزايی» و ... انتخاب و در مجموعه ای با نام «لاله‌های دشت برچی» بصورت كتاب و فايل الكترونيکی نشر می گردد.

لازم به یادآوری است نفرات برگزیده جهت معرفی عمومی و حضور در برنامه تلویزیونی به شبکه آی فیلم 2 دعوت خواهند شد.

لازم به یادآوری است، در روز شنبه 18 ثور(اردیبهشت) 1400 در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، دختران دانش آموز بی گناه «مکتب سید الشهدا» واقع در «کوه چهل دختران»کابل مورد حمله انفجاری تروریستان کوردل قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. در این واقعه هولناک که طی سه انفجار هنگام خروج دانش آموزان از مکتب رخ داد، بیش از دوصد تن شهید و زخمی شدند.

در پیوند با این خبر بخوانید:

فراخوان آثار ادبی و هنری «لاله‌های دشت برچی» منتشر شد

سروده غمناک شاعر مشهور ایرانی برای دختران شهید غرب کابل

واکنش کاربران ایرانی فضای مجازی به حادثه تروریستی غرب کابل

غم شریکی مردم ایران با افغانستان؛ اجرای ویدئومپینگ بر روی برج آزادی

هم صدایی و تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی برای حمایت از مردم مظلوم افغانستان

رسم همسایه داری و غم شریکی به سبک شاعر ایرانی

واکنش «بهاره افشاری» به فاجعه غم انگیز کابل+تصویر

غم شریکی شاعران ایرانی با مردم غم دیده افغانستان+ویدیو

شب را گریستیم، سحر را گریستیم...

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر